Saturday, January 8, 2011

Jom pi sekolah

3 Jan 2011
- Adini's 1st day @ school....benornya aku dh risau lama dh,kot2 dia xnk pi sekolah n nangis2...tp alhamdulillah,dia teruja je tgknya...yg plg aku bersyukur,dia dh xnk pakai pampers...(dh smpai seru agaknya...or azam baru dia kot...hehe)...tp dlm beg tu aku bekalkan bj sepsg,panty & pampers gk..kot2 la kan dia buat perangai nk pakai pampers lak...1st day mmg parents kena hantar coz xde van...tu gmbar dia sblm pi school...elok je nk ikat rambut bagai...kalu x,mengerbang manjang...smpai kt sekolah,terus bwk dia naik atas..smpai atas,teacher sambut n bwk dia masuk kelas...kami terpinga2 kt luar,x sempat nk salam or cium dia...so kami pun terus blk,x sempat tgk apa keadaan dia kt dlm tu...tp ms daftar dulu,mmg teacher dh pesan lps hantar parents kena terus balik..kalu x nnt budak2 nmpak,diorg nangis...hehe..ms kt umah,berulang kali pesan kt dia,kalu nk kencing or berak,ckp ngan teacher...hrp2 dia okla...risau...



- Petang,husband pi jemput Dini kt sekolah...tgk tu,excited nk blk smpai x hiraukan teacher dia...hehe..smpai je umah,aku terus tanya "Dini nangis x tadi"...dia jwb "x...tp ada 2 org nangis..."...hehe...alhamdulillah..terus ilang perasaan risau...ada petanda baik esok nk pi sekolah..

4 Jan 2011
- Kami start hantar anak2 kt taska...kali ni sgt2 risaukan Adam...Dini nmpaknya ok..dh pesan kt dia nnt kul 10.15 am,van dtg amik pi school...dia kata "ok"...Adam spt biasa mmg nangis la...tp tghari tu aku call taska,budak tu kata Adam ok,nangis jap je pg tu then tido...alhamdulillah...kul 3pm,aku pi intai Dini kt taska...nk tgk dia blk dr sekolah camner...dlm kul 3.40pm,van smpai...uncle van tu dukung dia turun van n bwk masuk taska...owh,lega hati tgk dia ok...tp tgk muka dia cam letih je sket...ms aku nk blk tu,lalu dpn taska...boleh plak dia nmpak aku n jerit "Mama!!" smbil tunjuk keta...alamak kantoi!aku lambai ajer n terus blk umah...hehe

Hari2 seterusnya alhamdulillah ok...cuma Adam demam + batuk plak start semlm...mm

2 comments:

shakila mubarak said...

gudgurl la kakak. nnti study rerajin yek..

Anonymous said...

Gardening could be a terrific way to relieve anxiety and liven up your house. Nevertheless, many individuals aren't sure how to start when they want to commence their very own garden in your own home, and will make some mistakes that eliminate their plants and flowers. To be certain this doesn't happen to you, read on to learn how to start your backyard right! [url=http://www.x21w12w21.info]Sed8i86en[/url]